Vaillant Kombi Arıza Kodları ve Çözümleri

1. IŞIK: Kombinin yanındaki sigorta açıksa ve kombinizin 0/1 konumlu anahtarı 1 konumunda ise bu ışığın sürekli yanması gerekir. yanmıyor ise elektrik girişinde veya kombinizin elektronik kartında arıza var demektir.
2. IŞIK: Sıcak su musluğunu açtığınız zaman yanması gerekir.Yanmıyor ise kombiniz sıcak su musluğunun açıldığını algılamıyor demektir.
3. IŞIK: Kombi üzerinden kalorifer ayarını açtığınızda yanması gerekir. yanmıyor ise kalorifer ayar düğmesi kırılmıştır veya elektronik kart arıza yapmıştır.
4. IŞIK: Kombi fanının normal olarak çalıştığını gösterir ve her zaman yanmaz.sadece kombinin içerisinde alev oluştuğu zaman yanar. bu ışık yanıp sönüyorsa fanda bir arıza vardır.
5. IŞIK: Kombinizin gaz yollarını açtığını ve cihazınızın ateşleme işlemini normal olarak gerçekleştirdiğini gösterir. yanıp sönmesi ise kombinizin su basıncının düşük olduğunu veya pompa ile ilgili bir sıkıntı olduğunu gösteri.
6. IŞIK: Kombinizin içerisinde alevin oluştuğunu gösterir. Yanıp sönerek sinyal vermesi ise ısı duyargalarında arıza var demektir.
7. IŞIK: Bu ışık diğerlerinden farklı olarak kırmızı yanar. yanması demek kombinize gaz gelmiyor veya elektrik voltajı düşük geliyor demektir

F 22 : Gerekli olan sistem basıncının altına düşülmesinde ekrandaki gösterge yanıp sönmeye başlayacaktır. Basınç daha fazla düşerse cihaz arızaya geçer ve ekranda “F.22″ arıza kodu gösterilir. Cihazı tekrar işletime almak için sisteme su eklemelisiniz.

F28 F29 : Brülörde üç ateşleme denemesinin ardından alev oluşmadıysa cihaz işletime geçmez ve arıza gösterir. Bu, ekranda ” F.28” veya “F.29” arıza koduyla gösterilir.

9 yorum:

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...Henüz kombi almadım ama alırsam vaillat alırım....

    YanıtlaSil
  2. Duvar tipi yogusmsli kombilerde f22 ayni arizami ama sistemde su var ve basincta yeterli ve 1.7 bar var ama fani devreye sokmuyor sirkülasyon uç kere giriyor ama fan devreye girmediği ve sonunda f22 veriyor
    Kart veya fan olabilirmii

    YanıtlaSil
  3. siteniz gerçekten çok faydalı bilgiler sağlıyor tşk

    YanıtlaSil
  4. kwndim teknisyenim ve sürekli sitenizden faydalanıp giriyorum.Tşk ederim saolun

    YanıtlaSil
  5. Merhaba. Benim Vaillant kombim su almıyordu. Musluk değişse olur gibi düşünüyordum. Ama özel servis geldi, artık musluk tek başına değişmiyor, su alma grubu komple değişecek, dedi. Eski kombilerde de musluk değişebildiği halde yine tüm grubu değiştiriyorlarmış. Kafamda soru işareti oluştu. Bilgisi olan arkadaşlar yorum yapabilir mi?

    YanıtlaSil
  6. Bilgiler için Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok faydalı bilgiler teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bloğunuzu beğeni ile takip ediyorum. Karşıyaka vaillant kombi servisi olarak kaliteli teknik servislerinizde başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Çiğli Bosch servisi blogunuzu beğenerek takip ediyoruz.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler...